Friday, January 27, 2012

who next?

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful
.
.
.
petikan dalam novel sebarkan Cinta-Mu yang tengah aku baca
.
.
mengutamakan ibu ke atas bapa
.
seorang lelaki datang kepada Rasullah SAW lalu berkata,
.
"Wahai Rasullah, siapakah orang yang paling berhak aku hormati?"
baginda menjawab "IBUMU!"
lelaki itu terus bertanya, "KEMUDIAN SIAPA?"
Nabi SAW menjawab, "IBUMU!"
lelaki itu bertanya lagi, "KEMUDIAN SIAPA?"
Nabi SAW menjawab, "IBUMU!"
sekali lagi lelaki itu Bertanya, "KEMUDIAN SIAPA?"
 Nabi SAW menjawab, "BAPAMU!"
(Direkodkan oleh bukhari dan Muslim) 
.
.
.
baca tang petikan ni, terus aku teringat lagu yang ada dalam handphone kakak aku
.
.
Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father
Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That?s right no other
My mother
 
.
.
.
.
 
 

0 di lubuk hati kamu:

Post a Comment

dlm hati korang?