ayat - ayat cinta

Bismillahirrahmanirrahim...

In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

.................................................................................
- "when you talk, 
remember the One who hears everything. 
when you look, 
remember the One who sees everything. 
when you intend to do something, 
remember the One who knows everything. 
that is called awareness.”  -

 .................................................................................

- "lebih baik berkedudukan rendah 
andai 
kedudukan yg tinggi menyebabkan kita 
sering merendahkan orang lain...
lebih baik berwajah kurang cantik 
andai 
cantiknya wajah kita membuat kita ingin 
selalu mempamerkannya dan mengharap banyak pemuja...
aurat di terbuka untuk sembarangan lelaki..
lebih baik tidak berharta, 
andai 
harta yang kita punya membuat kita 
cinta dunia dan lupa membantu sesama manusia...

lebih baik lagi mensyukuri semua nikmat yang telah Allah beri.. 
tetap rendah hati, sentiasa bersyukur,
apapun dan bagaimanapun, 
percayalah.. 
Allah Maha Adil  -

.................................................................................

- "ungkapan cinta,rindu,kasih dan sayang...
baik lelaki mahupun wanita,
simpanlah ungkapan itu untuk pasangan yang sah menjadi milikmu kelak...
insyaALLAH bahagia hingga ke syurga” -

.................................................................................

- "dunia ni, kena letak ditangan,
supaya senang ditadbir...
jangan letak dihati,
kelak jatuh cinta nanti” -

.................................................................................

- "Ya Allah,
make my relationship with you so strong
that I don't need these people or this world.
Ya Allah,
let me thrive on your love and the love for your deen. Alhamdulillah for the beauties of this world
you have blessed me with, but,
ya Allah,
do not let me get attached to such short-lived materials” -
.................................................................................

- "sejujurnya kita hidup memiliki dua pilihan iaitu
memilih atau dipilih
jika kamu memilih
pilihlah yang terbaik buat kamu
dan jika dipilih maka jadilah yang terbaik buatnya
dan jangan pernah melihat seseorang dari fizikalnya
kerana suatu saat fizikal itu pasti akan berubah seiring berjalannya waktu
tapi lihatlah seseorang itu dari hati dan akhlaknya” -

 .................................................................................
 

- "sesuatu yang belum halal disentuh dengan tangan,
sentuhlah hatinya dengan doa” -

.................................................................................


- "jika hatimu dan hatiku berdoa untuk satu sama lain,
disitu selayaknya hati kita bertemu dan bertamu
” -

.................................................................................

- "antara DUA HATI, ada syara’ yang MEMBATASI..
jagalah KESUCIAN hati, agar terjaga fitrah insani..
tanyakan dirimu kembali, 
siapakah yang PALING BERHAK untuk dicintai? 
sesuatu yang walau tidak diungkap, 
diketahui dan diperhatikan Allah..
jika kamu jatuh hati, 
lebih perlu kamu DEKATI Allah..
jika kamu jatuh hati, 
lebih perlu kamu panjangkan TANGIS dalam tahajud” -

.................................................................................
- "Blessed is the man who found a woman who loves Allah more than him,
and
Blessed is the woman who found a man who waits for her and asks for her from Allah” -
.................................................................................

wahai bakal imamku, mujahidku :
- "aku tidak peduli siapapun dirimu yang kelihatan dimataku
atau cara berpakaian
dan yang PENTING bagi diriku,
kamu akan membawaku LEBIH DEKAT kepada ALLAH.
dan yang pasti hatiku adalah milik kamu..” -

.................................................................................

- "jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi dan
pada insan
yang tak mengerti 
kerana sekali memberi, 
selamanya dia di HATI...
sekali dilukai, sampai bila-bila tetap diingati...
hati-hatilah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yg
tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI
” -

.................................................................................

- "Ya Allah, 
jadikanlah diriku sebaik-baik perempuan dan 
jauhilah diriku daripada hati-hati dan 
mata-mata yang berniat jahat kepadaku. 
sungguh, Engkau Maha Mengetahui atas tiap-tiap sesuatu isi hati-

................................................................................. 

- "Ya Allah, 
semua datangnya dari Engkau dan semua akan kembali kepada Engkau,
maka aku serahkan semua rasa ini kepadaMu, Ya Allah..
kuatkanlah aku menghadapi setiap ujian yang Engkau berikan
ikhlaskanlah hati aku untuk menerima setiap takdir yang Engkau tuliskan kepada aku” -


.................................................................................

- "andai kehadiranku punca GOYAHNYA IMANMU, maafkan aku..
andai kehadiranku punca HATIMU MERANA, maafkan aku..
andai kehadiranku punca LALAINYA HATIMU, maafkan aku..
andai kehadiranku punca LEMAH dan BERKURANGNYA SEMANGAT mujahadahmu,
maafkan aku..
sungguh, itu semua BUKANLAH NIATKU..

Ya Allah, ku akui KELEMAHAN dan KESILAPANKU..
andai pernah diriku menjadi PUNCA jauhnya seseorang hamba daripadaMu,
AMPUNIKU ya Allah..
- "

................................................................................. 


- "bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa~
bila aku bukan yang terbaik,
bila aku bukan yang tercatat dalam takdir,
dan bila dia berhak kepada yang lebih baik,
maka jarakkan kami, pisahkan kami..
" -

................................................................................. 

- "ya Allah, hatiku sudah terpaut cinta pada insan yang pada pandanganku amat mencintaiMu, 
satukanlah kami pada jalan engkau redha yakni PERNIKAHAN. jauhkanlah kami dari mendekati ZINA, 
inginku jaga hati ini daripada panahan syaitan, 
sesungguhnya ku amat-amat mencintainya keranaMu Ya ALLAH, peliharakanlah hati kami, pertemukanlah jodoh kami.amin.." -
................................................................................. 


-"YA ALLAH,sentuhkanlah HATI hambaMu ini,
saat dia jauh dariMu,peluklah HATINYA..
saat dia mencintai sesiapa lebih dariMu,
peliharalah IMANNYA selalu,
jadikan dia hamba yang banyak BERDOA,BERISTIGHFAR DAN MENANGIS di hadapanMu
agar diberi KEKUATAN DAN KESABARAN kerana setiap sesuatu datang dariMu..-
................................................................................. 


- "ya Allah, di KETIKA aku lakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah KEKUATAN untuk meminta kemaafan, manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku KEKUATAN memberi kemaafan" -


.................................................................................

- "saya tahu saya tidak cantik, tapi walaupun saya tidak cantik..saya tetap ada KELEBIHAN, kerana saya tidak cantik..maka, saya tidak mendapat FITNAH dan CEMBURU daripada wanita-wanita lain..kerana saya tidak cantik, maka..saya tidak mengharapkan PUJIAN dari mana-mana lelaki atau wanita
cantik itu SUBJEKTIF..tidak semua mata dapat melihat, hanya yang ISTIMEWA sahaja berpeluang..BERSYUKURLAH kamu untuk semuanya..sesungguhnya setiap ciptaan Allah itu indah tiada nilai..cantik tiada tandingnya, kamu adalah kamu..seperti mana yang Dia mahu dan yang SEBAIKNYA ialah kamu MENDIDIK DIRI menjadi hamba yang TAAT dan hamba yang selalu BERSYUKUR atas kurniaanNya"
-

.................................................................................

- "jika rindu ini bertatah, aku BERHARAP biarlah untuk Allah..andai rindu ini menarik resah..aku PASRAH, andai pencarian ini masih BELUM KUTEMUI..ya Allah damaikanlah hatiku ini, biarlah resah menarik sepi..biarlah kecewa meratap PERGI, biarlah kasih mengikat diri..ya Muhaimin kepadaMu aku MENGADU HATI, SERIKANLAH taman hati bukan pada fikiranku tapi pada REDHAMU..-"

.................................................................................

- "bukan ustaz yang dicari selama ini, tapi seseorang yang berusaha untuk dirinya menuju ke arah kebaikan dan punya keikhlasan hati keranaNya.." -

.................................................................................

- "ramai orang obses dalam isu hubungan berlainan jantina, sehingga terlupa untuk membina hubungan dengan Tuhannya..." -

.................................................................................

 Doa Penyejuk Hati Wanita Muslimah :
-" Ilahi, Tuhanku
hatiku penuh hijab,
jiwaku penuh aib
akalku terkalahkan,
 hawa nafsuku mengalahkan
ketaatanku sedikit,
maksiatku banyak
sedangkan lisanku mengakui dosa-dosa,
bagaimana dayaku?
wahai yang Maha Menutupi segala yang ghaib
wahai yang Maha Mengetahui segala duka
ampuni semua dosa-dosaku
dengan kemuliaan Muhammad dan keluarga Muhammad
ya Ghafar ya Ghaffar ya Ghaffar
dengan rahmatMu
wahai Yang Mahakasih dari segala yang mengasihi


.................................................................................
seseorang yang teristimewa
bukanlah dia yang selalu ada di depan mata
Bukan pula dia yang selalu ada di sisi kita
Tapi dia yang setia dihati & selalu mengingat kita dalam DOANYA
...........................................................................

 SETABAH HATI macam mana pun, 
walaupun dilukai banyak kali pasti akan merasai keperitan itu
SEKUAT JIWA macam mana pun,
walaupun ditindasi banyak kali pasti akan terjatuh
KESABARAN yang tinggi macam mana pun, 

pasti suatu saat nanti bila kesabaran berkurangan akan marah juga
Jadi, kumpullah KETABAHAN, KEKUATAN & KESABARAN Yang Banyak 

Agar Boleh Membawa Bekal Dalam Perjalanan Kehidupan

........................................................................... 

memilih tidak couple bukan bererti kami manusia suci atau berpura2 suci...
hanya ingin berusaha mensucikan diri.
meyakini couple itu salah,
bukan beerti kami adalah orang2 yang tak pernah buat salah,
hanya ingin memperbaiki kesalahan.

memilih tidak couple dengan niat Lillahita'alaa..
mencintai pasangan hidup kerana Allah ,
kerana hanya cinta kerana Allah sajalah yg dapat mengumpulkan kita di Syurga.

ana uhibbukum fillah

........................................................................... 

perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang
bukanlah tanda kita akan memilikinya...
namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita
ingin melihat bagaimana kita memelihara,mengawal dan menguruskannya
perasaan cinta itu amanah
dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah


...........................................................................


"Allahuakbar, i'm not strong enough...(T_T) - 10052012 1748

...........................................................................


- "Girls without a Hijab is Hot, and girls with Hijab are Beautiful. That's why Hell is Hot and Paradise is Beautiful" -

...........................................................................

- "Hawa, carilah seorang IMAM, bukan semata-mata seorang jejaka. 
Adam, carilah seorang MAKMUM yang taat, bukan semata-mata seorang wanita" -

 ...........................................................................

- "if she cannot stay on her DEEN then she can never be your Queen . 
if he has NO IMAAN , then he can never be your King" -

...........................................................................

Allah telah tetapkan setiap makhluk yang dicipta olehNYA adalah secara berpasangan..maka,untuk mencari IMAM terbaik,kita mesti menjadi MAKMUM yang baik juga..insyAllah.
...........................................................................
  Ya Robb..
Jika ada dua pilihan dan diantaranya adalah dia, tentu aku akan memilihnya
Jika ada sepuluh pilhan dan diantaranya adalah dia, tentu aku akan memilihnya
Jika ada seratus pilihan dan diantaranya adalah dia, tentu aku akan memilihnya
Dan jika hanya ada satu pilihan, dan tidak ada dia dlm pilihan itu…
... Maka aku pun akan menerimanya sebagai pemberian terbaik dari Mu…
Aku tidak akan memaksakan diriku untuk memilihnya
Buatlah aku mencintai pilihan yg Kau berikan
Buatlah aku setia pada pilihanMu,
Buatlah aku menyayangi pilihan yg Kau amanahkan
.
...........................................................................
aku mencari yang boleh memimpin, BUKAN yang suka menuding,
aku mencari yang pegang pada janji, BUKAN yang suka berlari, aku mencari cinta yang hakiki BUKAN cinta yang buat aku susah hati.. kerana, insyAllah aku akan beri yang TERBAIK
untuk dirimu yang berjaya membuka hatiku.
berjanjilah setiamu kerana agamaku.
...........................................................................
“duhai muslimah yang dikasihi ALLAH…
tidak perlu gusar dan mengeluh andai dirimu masih belum 'empunya teruslah ‘mensolehahkan’dirimu, 
teruslah bermujahadah menjadi hambaNya yang terbaik, 
yakinilah dengan janji-janji Tuhan, 
jangan pernah berhenti berdoa dan berharap kepadaNya. 
yakinilah, suatu hari kelak kamu kan memperoleh imam yang terbaik buatmu, sebaik dan seindah akhlakmu jua.!”
...........................................................................
aku ini ya Allah, hidup hanya untuk redha-Mu.
aku tidak mencari redha-Mu kerana aku mencintainya.
aku mencintainya kerana mahukan keluarga yang diredhai-Mu.
aku bina cinta ini kerana hendakkan redha-Mu
maka kasihanilah aku, ya Allah.kasihanilah aku, ya Allah.
jagalah diriku dan sediakan diriku untuk menerima apa saja keputusan-Mu..
...........................................................................
Ya Allah,
 hati ini milik-Mu,
jagakan ia sebaiknya kerana jika aku yang menjaganya, kerap aku campakkan ia di tempat yang tak sepatutnya.
.
teguhkanlah hatiku agar sentiasa istiqamah di atas jalan-Mu, ibadahku, amalku, hidup mati ku, hanya untuk-Mu.”
...........................................................................
 Semoga melihat KEBAHAGIAAN orang lain yang tidak pernah kita kecapi itu, 
masih mampu membuat kita TERSENYUM, REDHA dengan ketetapanNYA..
SABAR dengan ketentuanNYA dan BERSANGKA BAIK dengan aturanNYA...
...........................................................................
" dan terkadang, selalu aku mohon... 
Tuhan, bawalah rindu ini pergi...pergi jauh.
sehingga tidak akan aku ketemu lagi, hatta dalam mimpi.
KAU Maha Tahu dan Memahami,
ini bukan benci, 
cuma aku tahu, ia tak harus berada dihati,
saat dan tika ini.."
-via tersenyum-melihat-langit
.................................................................
" ADAM dan HAWA
mereka pernah terpisah lama, akhirnya mereka bertemu kembali
kerana apa?
kerana dengan izin Allah S.W.T,
ada jodoh tak kemana..."

...........................................................................


 











27 di lubuk hati kamu:

! Arjunakirana ! said... Reply To This Comment

PErghhhh... warna warni... gagagaga pettakkk :P

cik marikh said... Reply To This Comment

muekekekeke! santekkkk kannnnn?? =.="

Anonymous said... Reply To This Comment

good

cik marikh said... Reply To This Comment

=)

iskandar said... Reply To This Comment

blog yang bagus. salam dari orang baru

cik marikh said... Reply To This Comment

iskandar:salam dari cik mars. =)

Anna Aisha said... Reply To This Comment

SubhanAllah .. !! cukup indah .. bole copy..?

cik marikh said... Reply To This Comment

anna: silakan kopi mengopi.kita sendirik pon mengopi.mihmihmihhhmih =p

! Arjunakirana ! said... Reply To This Comment

Mekasih.. Ada 1 2 yg telah di copy... Gagagag

cik marikh said... Reply To This Comment

inchek arjuna : aikkk.mengopi jugak kerrr. ingat mengeteh jeee..teeehehe=p
sila2 mengopi. 3 4 pon bolehhhhh. =)

noor syahLiza said... Reply To This Comment

Ayat yg sngt mnynth hati :))

cik marikh said... Reply To This Comment

shahliza : =)

Anonymous said... Reply To This Comment

alhamdulillah indah nya kata2 ini

qish said... Reply To This Comment

assalamualaikum..saya dari melaka malaysia..saya sgt terharu dgan kata2 itu..dan..sangt2 bgos.. :)

Anonymous said... Reply To This Comment

Nice ❤

Anonymous said... Reply To This Comment

nice....

nur ashiqin said... Reply To This Comment

ayat2 awak semuanya awesome :D

! Arjunakirana ! said... Reply To This Comment

tak ada ayat2 abru kah?..... gagagagag wootwoot2 :P

Tentang_Kita said... Reply To This Comment

Ha.a Tak Ada Ayat Baru Kew

BlackSamurai said... Reply To This Comment

touching my heart.…T_T

moci said... Reply To This Comment

trimakasih...
kata-kata yg indah, bagus bnget :)

Ajib Generate said... Reply To This Comment

Nice

Unknown said... Reply To This Comment

Terbaik ayat

Mohamad Razuan said... Reply To This Comment

Terbaik ayat

Eni Rema said... Reply To This Comment

Ayat win fuyowww terbaik

Eni Rema said... Reply To This Comment

Ayat win fuyowww terbaik

hijau daun said... Reply To This Comment

Saya copy ya

Post a Comment

dlm hati korang?