Friday, July 15, 2011

motong kuku ke, ngetam kuku?...

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
.
sesiapa yang ada simpan kuku panjang
.
simpan sebatang jari kuku yang panjang dosanya sama seperti
.
MEMELIHARA SEKANDANG BABI
.
kalau semua jari? 
hmmm...cubalah kira 
.
dalam 1 kandang ada berapa ekor? lepas tu, gandakan dengan 20
.
yupp..potonglah kuku ye, kawan-kawan
.
jangan ada niat untuk simpan walaupun 1mm
.
.
 kalau terserempak dengan empunya jari macam ni, pecuttttt!
.
.
kalau kuku panjang, ada kuman yang dok ada kat situ 
.
sama seperti yang ada kat najis manusia (ooooewwww, baru ku tahu)
.
E-coli nama dia (selamat berkenalan)
.
.
basuh dengan sabun ke, clorox ke sah-sah tak hilang juga
.
kesimpulannya, jagalah kerbersihan
.
kebersihan membayangkan kesucian
.
.
 yang penting, mulakan dengan yang kanan, 
sebab Nabi S.A.W. suka memulakan sesuatu dengan sebelah kanan
 waalahu a'lam
 .
.
.

jom tengok gajah potong kuku ( boleh ke gajah potong kuku sendiri? tipuu! )
.
tak pernah terbayang pulak gajah nak motong kuku
.
kuku panjang la, mr.elep...meh potong meh! meh potong...degil yee.
 .
.
macam tulaa...tapi potong ke? jap.
.
.
yang ni bukan motong kuku, ni ngetam kuku
.
hehehehe
.
.
salam jumaat..eh! 1325 dah..elok benor la tu
.
.

4 di lubuk hati kamu:

delarocha said... Reply To This Comment

tak rasa ngilu ke gajah tu diperlakukan sebegitu. huhu

miz marikh said... Reply To This Comment

x tahu lerr, orng yg dok ngetam tu ler, x ngilu kerr?..heheee

BLADE EDGE said... Reply To This Comment

Assalamualaikum...


xtau pulak mcm tu. sblm ni blm pernah lg mana2 blog yg publish info pasal kaedah ngetam kuku gajah ni. nice info..

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

miz marikh said... Reply To This Comment

waalaikumsalam...tq =)

Post a Comment

dlm hati korang?