Monday, July 18, 2011

perhiasan

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
.
.
perempuan ni, ibarat perhiasan
.
hilang saja, kita ganti dengan yang lain
.
dekat supermarket melambak2 awek
.
dekat market pun banyak tau
.
.
.
.
 tak tahu mana satu yang nk pilih: mungkin tiada yang mahu kerana dari luar nampak lusuh
.
.
 .
.
sedarlah wahai saudara
.
sebaik baik perhiasan adalah wanita solehah
dan
wanita solehah bukan murahan
.
hanya lelaki yang benar-benar layak 
.
akan mendapatkan wanita solehah
.
bakal serikandi hidupnya
.
bakal ibu untuk anak-anak mereka
.
.
wallahualam
.
selingan dari tumblr : tak semestinya nampak hebat dari luar, dalam pun hebat...renung2kan
.
.
.
Ya Allah, please continue to guide me and help me guard my iman, for I am very weak.
.
.
.
.
sumber : ayat-ayat terindah

4 di lubuk hati kamu:

hamzah ian said... Reply To This Comment

aku stuju..

miz marikh said... Reply To This Comment

aku ponn!

BLADE EDGE said... Reply To This Comment

tgk gmbr rabbit tu, btul jugak...yg luaran xsemestinya menggambarkan yg dalaman.

miz marikh said... Reply To This Comment

kannnn, tak boleh bangga+riak+takbur selagi hasil nye blum tahu lg...

Post a Comment

dlm hati korang?