Thursday, July 14, 2011

mari menukar tabiat lama..

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
.
.
lets change our habit
.
instead of saying
.
.
.
hello let's say ASSALAMUALAIKUM
.
thanks let's say JAZZAK-ALLAH KHAIRAN
.
take cara, bye let's say FEE AMANILLAH
.
ok  let's say INSYALLAH
.
i am fine let's say ALHAMDULILLAH
.
great let's say MASYALLAH
.
wow let's say SUBHANALLAH
.
.
boleh tak? boleh tak?
.
.
insyAllah
.
.
sekarang ni, aku tengah baca novel HERO, karya Hilal Asyraf
.
dah tu, dah la sekarang tengah uru ara pasal bersih
.
yang aku ni pon, lately ni dok search pasal politik je
.
.
gila hape, tak pernah2 aku sibuk pasal politik, tiba2 dok menyengah
.
bukan apa, saja nak ambil nak tahu
.
bagi aku la kan, siapalah kita nak judges semua ni
.
.
.
siapa kita untuk tentukan yang salah atau yang benar
.
sesungguhNya, hanya Allah yang Maha Mengetahui
.
insyAllah, kebenaran akan tiba juga
.
bila?
.
wallahualam
.
.
.


4 di lubuk hati kamu:

Black Moon said... Reply To This Comment

FIKIR laaaa... fikir dan berfikir.. cari dan mencari.. dalam Al-Quran banyak, dalam hadis pun banyak.. cari-cari dan fikir fikir mane yang benar dan mana yang salah.. :D fikir fikirkan dan selamat beramal

miz marikh said... Reply To This Comment

fikir..fikir..fikirzzzzzz..(-_-)zzz..=p

najwa said... Reply To This Comment

sedang cuba ubah my greeting habit.. =)

miz marikh said... Reply To This Comment

sama la kita, najwa...sedang mencoba...=}

Post a Comment

dlm hati korang?