Thursday, June 9, 2011

mak dan ayah cik_mars... #2

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.


ayah cik mars

parking kereta bertingkat kat lumut, perak
.
.
masuk je, ayah aku keluar suara
.
" ate, ngape gelap je lif nih..."
.
.
gelap? rasanya, ok je lampu kat atas tu ( dalam hati je la ) sambil mendongak atas
.
.
aku, kakak aku, abang aku, pandang ayah aku
.
.
.
uik?
.
.
.muahahaaa! hahahahaaaa! kihkihhhkih
.
.
semua dok gelak
.
.sian ayah aku
.
.
seraya mahu guling-guling je aku dalam lif tu, nasib lif tu kecil
.
.
."mana taknya, ayah uiii....yang dok pakai cermin mata hitam tu hape?"
.
.
.
.ayah aku renyih aje laaaa
.
.renyih redha
.
.


mak  cik mars
.
kat pangkor
.
.kami 7 orang naik 'pencil boat' ( rupanye bentuk pensel, bukan pisang )
.
.
dah kabo dah kat tokey tu, tak mau terbalik2
.
.
round punya round, angkat tangan dua2 belah ( tokey tu suruh )
.
.
tup2  keceburrr!! 
.
.
ayakkk! sekali tak terceceh kaki woooo, jauh ke tengah orang tu campak
.
.
adik aku yang 2 orang tu dok terjerit2 macam kelemasan ( sampai ke pantai le dengar jeritnya tu )
.
.
pakai safety jacket, tapi panik, tak pernah jadi camtu
.
.
dorang dok berpaut kat kakak aku
.
.
langsung la tak bergerak, berat
..
.
.alih2 mintak tolong orang yg ada kat atas boat lain
.
.
aku?
.
.
tak dengar pulak adik2 aku menjerit
.
.
dok kuak je la tangan, sampai le ke pantai
.
.
.rupa-rupanya, mak aku kat atas dah sebak-sebak
.
.tengok anak dia 'kelemasan' ketika memakai safety jacket
.
.
foooohh
.
ini la dikatakan
.
hati seorang emak
.
.
.alih2 kitorang bayar kurang RM sikit kat tokey tu
.
.
luv u mak, luv u ayah
.
.
thank you for everything
.
.

3 di lubuk hati kamu:

Black Moon said... Reply To This Comment

ini lah yang dikatakan berenang2 ketepian tuuuu hahahahha... sape suh naik.. :D x da org jantan ke? boleh la tolong2 selamatkan.. heheheh

miz marikh said... Reply To This Comment

heuheuu, alkisahnya..
x prnh naik, nk le coba juga..pakai life jacket, x de sape nk nolong...ngehngehhh

Black Moon said... Reply To This Comment

hauhuahua... masuk laut berenang sendiri... ke laut la jawab nye :D

Post a Comment

dlm hati korang?