Wednesday, March 7, 2012

wewitt, nak ngorat boleh?

bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful
.
.
.
dulu, 
bila jalan2 dengan kawan2
jalan pula sebelah dengan kawan yang cantik
.
kadang2 tu ada ja bunyik
'wewittt, awak! awak yang baju putih tu, nak berkenalan boleh?'
.
aku yang kat sebelah ni, yang pakai baju kaler hitam ni terkulat2
malu
aku yang malu
kenapa? 
sebab aku tak suka situasi macam tu
kenapa?
sebab bukan aku,...
kehkekekee! =D
.
(i know who am i)
.
.
tapi tu dulu, time belajar
time jahil
la ni, tak kisah dah..
.
bila dok renung imbas balik, aku rasa sebenarnya aku bertuah
bertuah? kenapa?
sebab aku adalah aku
.
..
.
NOKTAH
.
dok teringat dulu2 punya cerita sebab baca
novel TAUTAN HATI karya Fatimah Syarha
.
 . 

BAB 8
 " sering kuterdengar, usikan nakal,
si lelaki pada wanita,
FEUWITT, CUNNYA !
buatku keliru sendiri,
apakah ertinya kecantikan wanita di mata lelaki?
adakah pada susuk tubuh yang mengiurkan?
atau pada akhlak yang menawan?
biar apa pun jawapannya,
aku tetap aku,
apa yang ku tahu,
aku seorang wanita,
fitrahku sukakan diri cantik jelita,
namun bukan kecantikan di mata manusia,
 sebaliknya,
ku mencari kecantikan yang diiktiraf Tuhan "
- Monolog Layyinul Harir - 
.
.
.

 

1 di lubuk hati kamu:

! Arjunakirana ! said... Reply To This Comment

Aku adalah aku... hehehhe

Post a Comment

dlm hati korang?