Monday, August 1, 2011

tulang oh! tulang...

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
.
.
salam ramadhan
.
.
.
.
.
.
.
.
hari tu, pelik pulak...mak aku yang ajak pi beli barang rumah
.
awal seminggu pulak tu, kat giant plak tu, selalunya kat tesco
.
mak aku ikut sekali pulak tu, jarang-jarang mak aku nak join sekali pelik2,
.
.
sesampai je, amik barang tu, amik barang ni
.
.
tup tup, mak & kak aku aku pi kat bahagian susu
.
.
.
oooooooo, baru ku tahu
.
.
anlene ni ha, buat checking tulang rupanya, acanne aku tak tahu? pelik2.
.
.
sah2 la adik aku yang bagitahu mak aku ni
.
.
sambil beli barang, sambil check tulang
.
.
.
check kat kaki ja, sampai ke tumit
.
.
nak tengok, tulang kita ni mampat ke, sihat ke, rapuh ke?
.
.
result aku-1.5 (warna kuning oren), mak aku 1.5 (warna kuning oren), kak aku 0.8 (warna hijau)
.
.
.
.
 
tulang aku--->1.5-risiko sederhana
.
.
anlene : 'sudah berkahwin?'
.
aku : 'belum'
.
anlene : 'ok. untuk yang macam adik, sepatutnya berada di kawasan hijau.....kawasan kunin-oren ni, tak ada masalah, cuma lagi sesuai untuk mereka yang berumur ataupun mereka yang telah melahirkan anak..'
.
aku : =.="
.
anlene : 'ok.biasa minum teh?kopi?nescafe?'
.
aku: 'everyday'
.
anlene : 'boleh minum, tapi terhad untuk 2 cawan sahaja, ye..banyakkan berjalan, yang penting kena minum susu yang tinggi kalsium.tak kisah jenama apa pun, pastikan kalsium tinggi.tq
.
aku : 'yela2.tq'
.
dah selesai semua, dapat la air kotak anlene choclate..yey! pening kepala aku minum.
.
balik rumah kena la, berlainan masa, berlainan orang
.
.
mak aku : "tulang adik kamu, sama dengan tulang mak yang berumur ni " hehehee
 .
aku : 'hahahaheww' =D
.
mak aku : "tulang kakak kamu, tulang umur 50-an"heheheeh
.
aku : 'hahahahaeww!' =D
.
.
 barang semua dah angkut dalam keta
.
.
budak office : 'hahaha! lepas ni, mar kena ikut kitorang pi jalan TAR la, kasi banyak jalan..
.
aku : =.="..'tak pe la, mar pi kerja jalan kaki je la'
.
.
.
.
p/s : susu hi_kambing(goat) macam ok jek...(budak office dok promote la pulak)
.
.
.
tulang siapa nih?
.
.
.
.

RAMADHAN IS
.
.
the Month of Fasting, not the Month of Food
.
.
the Month of Piety, not the Month of Party
.
.
Month of Fitness, not the Month of Fatness 
.
Month of Abstinence, not the Month of Stuffing-Yourself-Until-You-Drop-Dead
.
.
.
source : tumblr

3 di lubuk hati kamu:

! Arjunakirana ! said... Reply To This Comment

haaaa... minum cucu banyak2... asik ngeteh jeeee...(eh aku yg selalu ngeteh) ape2 pun minum byk2 :D

cik marikh said... Reply To This Comment

baiklah!
pertama kalinya, semalam berjaya minum secawan susu low fat, tanpa perisa tuuu...=D (tepok2 tangan)

! Arjunakirana ! said... Reply To This Comment

huhuhuh.. ok la tu

Post a Comment

dlm hati korang?