Tuesday, March 8, 2011

novel #1

.
'saya suka bulan 3 pada setiap tahun'
.
.
.

'kenapa?'
.
.
.
'nama saya mesti ada di paper/magazine 'omputih'
.
.
.
.
 'agak-agaknya, kawan saya di luar tu, ingat kat saya tak?'
.
.
.
.
ngeeeee....bole la pulak kann...
.
.
.
nak bagitahu novel pertama yang aku baca untuk tahun 2011
.
.
baca bulan januari
.
sekarang baru tergerak hati nak heboh2 kan
.
.
.
novel yg membangkitkan isu 'ukhwah, kasih sayang, sahabat, prinsip  & matlamat
.
.
.
11 tahun terpisah dengan sahabatnya yang bernama Zaman, 
.
.
Saifullah bermimpi akan janji mereka berdua sebelum berpisah
.
.
      Janji yang tidak pernah dilupakannya, dan saban hari diingati. 
.
.
Namun mimpi itu datang berkali-kali seakan menyatakan bahawa dia belum menunaikan amanahnya.
.
.
.
.
"kalau aku jatuh, hulurkanlah tanganmu kepadaku. Bila aku bengkok, Kau luruskanlah aku." "Jangan kau asingkan diriku daripada kehidupanmu."
.
.
.
bagi Saifullah, dia bersahabat adalah kerana Allah
.
.
.
nak tahu lagi serba sedikit
.
ce jenguk2 kat sini sharing2ucaring
.
.
.
.
sahabat, kawan, member, rakan,geng,
.
.
sama tapi berbeza
.
.
.



2 di lubuk hati kamu:

Black Moon said... Reply To This Comment

arghhhh... lama gila tak baca novel2 mcm nie... lepas2 je tkt5 terus tinggal... hahaha.. jiwang leee

miz marikh said... Reply To This Comment

susah nak jumpa kaum adam baca novel...segelintir aje, malas kot?hehee

tak semua novel jiwang leee...

Post a Comment

dlm hati korang?