Monday, March 28, 2011

bak kata black---->yang hitam itu sweeeeet..=|

.
.
kakak aku datang kat office
.
tumpang solat sat
.
.sebelum dok shopping barang2 kahwin
.
.
.
tetiba je
.
.
"mar,mar, k.juju nak tanya sikit nii..." ( smbil dok sengih cam kerang busuk )
.
.
 comeyyy!
.
.
.
aku dah berdedor2 dah
.
"ah! sudahh, ape le yang k.juju nak tanya nihh"..dub dubdub
.
.
.
."kakak awak mana?'
.
.
"hmmm..ade, sorang kat tandas, sorang tengah solat...awat?"
.
.
.
"heheehe, (sambil2 pegang bahu aku) kenapa kakak awak cerah, awak GELAP?"
.
.
.
denggg!!
.
.sekali soalan cepu emas dia tanya aku daaa
.
.
aku gelak besar2 je la
.
.
.huahuahauhauhauhhuuuuuuuu~
.
.
.yang lain pon dok gelak jugak, hahahahaha
.
.
.
kiut miutttt....
.
.
.
"yang mana satu k.juju?"
.
.
"dua-dua laaa, heheheee"
.
.
.
.
"k.juju, mak saya kata, adik beradik saya ade  4kopi 4 susu..."
.
" saya ni kategori kopi la kiranyaaa..hehee"
.
.
"oooo, cam tu ek?"
.
.
"haaa, laaaa...heeeehe"
.
.
.
.
.
.
dalam hati aku
.
3 minggu berturut-turut aku pi site
.
.panas terik pulak tuh
.
.
mana la taknya
.
.
.
.eh! heheheehe
.
.
sah-sah aku memang golap la, banyak alasan pulakk
.
.
.
terima ajelah, dah memang aku cenggini
.
.
.hehehehe
.
.
..
.
nota drumstick : layan lagu black jap laa..

.
..
.terserempak pulak dengan cik citakuharapanku ni...
.
.

bersyukur sebab dikurniakan wajah yang sedap mata memandang


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.


Kerana saya tidak cantik..

saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.


Kerana saya tidak cantik..

saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita, dan kerana saya tak cantik, insyAllah orang melihat saya kerana akhlak yang ada pada saya


Paling penting, kerana saya tak cantik..

saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. Cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa.
.
.
.syukur alhamdulillah
.
.
.

2 di lubuk hati kamu:

Nurul Amanina said... Reply To This Comment

bersyukur lah dikurnia wajah yang indah , sys.

miz marikh said... Reply To This Comment

bersyukur dengan nikmat yang diberikan oleh Nya...alhamdulillah...=)

Post a Comment

dlm hati korang?