Wednesday, February 16, 2011

mata yang cantik bertukar warna...

dah 4 hari dah mata yang cantik tukar warna
.
.
bila nak sujud/bongkok anak mata rasa cam nak keluar je
.
.
ngeri plak aku tengok mata mak cik ni weiii...mata miz marikh tak la rasa nak keluar cenggini ye..
.
.
.
mula-mula sebelah kiri je.
.
pergi klinik pon semata nak MC
.
ubat pon tak makan
.
buat hiasan aje
.
.
alih-alih mata yang cantik sebelah kanan pon bertukar warna
.
.
baru la, kelam kelibut nak makan ubat weiii
.
.
dari dulu lagi,  bab-bab ubat ni, miz_marikh malas nak layan
.
kecuali kalau dah melarat sangat
.
.
.baru la terhegeh-hegeh nak makan
.
.
tak suka!tak suka!
.
.
kalau dulu, time kanak-kanak ribena
.
nak makan ubat haruslah dipecah-pecahkan dulu atas sudu
.
.
letak air sikit
.
telan
.
itu pon, belum tentu lagi semua masuk dalam mulut
.
ada je yang meleleh-leleh keluar
.
.
kehkehekh
.
sekarang dah maju
.
telan saja, tapi haruslah ada air yang cukup
.
.
.
sekarang ni, nak makan ubat, tertinggal la pulak kat office
.
.
adehh!!
.
.
dah la sekali dengan tahi mata
.
tengah buat kerja
.
tetiba je mata kabur
.
.
kabur dek tahi mata ni la
.
.
.
kalau makan ubat, kurang sikit kabur-kabur nih
.
.
mula-mula aku ingatkan mata aku bernanah
.
.
hahahahaha
.
tahi mata rupanya ( tak pernah pulok aku sakit mata sekali dengan tahi mata selambak kann )
.
.
.
bila bangun pagi je
.
mata kena gam
.
.
.
tak boleh buka
.
melekat habis
.
.
nak makan obat!
.
pagi tadi dah nak cantik balik mata aku
.
.
sekarang, mata yang dah nak cantik nak bertukar warna balik
.
.
huuuuuu
nak obat!!
.
.
mata asal miz marikh...ok, aku tipu..
.
.
.
.

mata miz marikh sekarang....ok.aku tipu lagi..
.
.
.
.
.
selawat Tafrijiyyah memohon kelepasan dari kesusahan dan bencana..insyAllah

0 di lubuk hati kamu:

Post a Comment

dlm hati korang?