Friday, October 14, 2011

Bismillahirrahmanirrahim...
.
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful
.
.
.
perbualan antara kakak dan adik =)
.
.
aku: "nyah , marikh ni nampak macam budak sekolah ke?"
.
nyah: " abes tu, bangga la tu, ada orng cakap camtu"
.
aku:"eh, tak la, rasa cam marikh ni selekah sangat, tak nampak macam orang bekerja"
.
nyah: "huahahaua!, tu la kau, tepek la sikit merah2 kat pipi"
.
aku : huahahahah! huh!(dalam hati, tepek bedak cukupla)
.
.
.
esok hari, terbaca artikel kt FB
.
.
sejuk sikit hati ini, heheehe
.
.

di dunia MODEN hari ini…
PILIHLAH untuk menjadi GADIS BIASA yang sederhana pada cara dan gaya..
tanpa eye shadow dan pemerah pipi, 
tanpa wangian semerbak yang menarik perhatian..
tanpa gemerincing loceng gelang kaki..
tanpa tumit tinggi yang berdetak detak, 
tanpa tudung singkat dan selendang jarang yang mendedah dada, tanpa pakaian menjolok mata..

SUSAH

Memanglah..
jiwa muda, warna-warni menggamit mata..
rasa ingin MENCUBA membara-bara..
tapi harus SEDAR DIRI
tanpa semua itu pun..
KAMU SUDAH PUN MENJADI PERHATIAN..

Memilih untuk menjadi hanya gadis biasa, biar tidak up to date, biar tidak bergaya..asalkan AGAMA penuh di dada
.
.
.
kartunnn, comey aje le nampaknyeee....





.
.
.


3 di lubuk hati kamu:

"Arjunakirana" said... Reply To This Comment

tempek bedak pink pun cukup.. hehhee.. fesyen? ada fesyen yang elok laaa.. cuba rujuk pada yg benar.. ustazah nurbayah comel pe? :) i like

cik marikh said... Reply To This Comment

hohohookkk!...(batok pulakk)
senyumm..=)

"Arjunakirana" said... Reply To This Comment

hahahahha.....

Post a Comment

dlm hati korang?